Direkt zum Inhalt | Direkt zur Navigation

Benutzerspezifische Werkzeuge

Sektionen
uni.liPersonenverzeichnis

Roope Jaakonmäki, MSc

Wissenschaftlicher Mitarbeiter / Doktorand
Hilti Lehrstuhl für Business Process Management
Auszeichnungen
2014 — 2015

Die innovativste Diplomarbeit
aus dem Masterstudiengang Wirtschaftswissenschaften

Ausbildung
2013 — 2015

Master of Science in IT and Business Process Management
Universität Liechtenstein, Vaduz, Liechtenstein

2009 — 2013

Bachelor of Science in Economics and Business Administration
Turku School of Economics, Turku, Finnland
Universität Liechtenstein, Vaduz, Liechtenstein

Werdegang
seit 2015

Wissenschaftlicher Projektmitarbeiter
Universität Liechtenstein, Vaduz, Liechtenstein

2014 — 2015

Studentischer Mitarbeiter
Universität Liechtenstein, Vaduz, Liechtenstein

2012 — 2013

Car Rental Agent
Hertz, Turku, Finnland

2009 — 2012

Geschäftsvorarbeiter
Plantagen, Raisio, Finnland

Portrait
Analysing enterprise content to support decision making
Dissertation, seit Februar 2016

Companies create massive amounts of unstructured content, like documents, e-mails, websites, tweets, images, and audio and video files. The management of that content?especially its storage, ... mehr

Learning Analytics
ERASMUS, Oktober 2015 bis September 2017 (abgeschlossen)

The aim of the project is to prepare a prototype toolset for LA higher education organizations for data driven learning and assessment (e.g. help students to take an active learning path, target at ... mehr

Enterprise Content Analytics
FFF-Förderprojekt, März 2015 bis Februar 2018 (abgeschlossen)

Das weltweite Datenvolumen wächst rasant, aktuellen Schätzungen zufolge wird es im Jahr 2015 bereits acht Zettabyte betragen, das ist sechsmal mehr als noch im Jahr 2010 und sogar sechzigmal mehr als ... mehr

  • Jaakonmäki, R., Simons, A., Müller, O., & vom Brocke, J. (2018). ECM Implementations in Practice: Objectives, Processes, and Technologies. Journal of Enterprise Information Management (JEIM), 31(5), 704-723. (ABDC: B; ABS: 2; VHB: C)

    details
  • Jaakonmäki, R., Müller, O., & vom Brocke, J. (2017). The Impact of Content, Context, and Creator on User Engagement in Social Media Marketing. Paper presented at the 50th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), HI, USA. (VHB: C)

    details