Semester:WS 22/23
Type:Module/Course/Examination
Language:English
ECTS-Credits:3.0
Scheduled in semester:2-6
Semester Hours per Week / Contact Hours:28.0 L / 21.0 h
Self-directed study time:69.0 h
Type:Module/Course/Examination
Language:English
ECTS-Credits:3.0
Scheduled in semester:2-6
Semester Hours per Week / Contact Hours:28.0 L / 21.0 h
Self-directed study time:69.0 h
Module coordination/Lecturers
- Dipl.-Ing. Dr. techn. Carmen Rist-Stadelmann
(Modulleitung)
- Dipl.-Ing. Dr. techn. Carmen Rist-Stadelmann
(Interner Dozent)
- Prof. Dipl. Arch. ETH Urs Meister
(Interner Dozent)
Curricula
Bachelor's degree programme in Architecture (01.09.2019)Master's degree programme in Architecture (01.09.2019)
Description
The Pro Bono Project gives the student an opportunity to draw a close connection to the practice. Through the preparation of a Pro Bono project, the students gain a deeper insight into the three main areas of professional activity: concept phase, execution phase and reflection phase. In this way the students can complement and/or test their theoretical studies with practice-relevant work.
Qualifications
- Writing an application
- Developing ideas and concepts
- Know and understand factors of successful individual or team work as well as put methods and rules of successful individual or team work into practice.
- Research on project-related data in the internet and in the library.
- Read and analyse complex texts critically, recognise structures, uncover contradictions and distinguish facts from interpretation.
- Visualise a project by intelligibly communicating it
- Adjust the presentation format to the project
- Self-evaluate the project
- Production of project documentation
- Create and execute appropriate and target group-specific presentations of the project.
- Structure and process project results according to scientific criteria (project documentation, final report, final presentation).
- erstellen einen Antrag
- entwickeln Ideen
- kennen und verstehen Faktoren erfolgreicher Einzel- oder Teamarbeit und können Methoden und Regeln erfolgreicher Einzel- oder Teamarbeit in die Praxis umsetzen
- recherchieren Projektthemenbezogen in Datenbanken, Internet und in der Bibliothek
- können komplexe Texte kritisch lesen und analysieren, Strukturen erkennen und Widersprüche aufdecken sowie Fakten von Interpretationen unterscheiden
- übersetzen ihre Idee in die Praxis
- stellen ihr Projekt visuell dar und kommunizieren es in Sprache und Schrift verständlich
- können sachgerechte und zielgruppenspezifische Präsentation von Projektinhalten erstellen und durchführen
- überprüfen die Darstellungsmethode und stimmen diese auf ihr Projekt ab
- setzten sich rückblickend mit dem Prozess auseinander
- können Projektergebnisse nach wissenschaftlichen Kriterien dokumentieren, gliedern und aufbereiten (Projektdokumentation, Abschlussbericht, Abschlusspräsentation)
- lernen das Arbeiten im Team
- können im interdisziplinären Kontext adressatenbezogen kommunizieren
- lernen das selbstständige Initiieren von Projekten
- können andere Fachperspektiven bewusst einnehmen
- können verbindliche Standards professioneller mündlicher und schriftlicher Kommunikation kennen, verstehen und anwenden
- können wissenschaftliche Erkenntnisse angemessen in projektbezogene Situationen und Kontexte übertragen und einbringen
- können eigenes Problemlöseverhalten reflektieren und selbst regulieren
Lectures Method
Project work under supervision, project management,
Individual selection of methods
Literature
Project-specific literature
Exam Modalities
Grade drawn from:
Pro Bono Application
Conceptual Phase
Execution Phase
Reflection Phase
Project Documentation
Project Presentation/Critical Review
Exams
- Workshop: Campus extension - Detail der Treppe (WS 22/23, in Bewertung)