Skip to content. | Skip to navigation

Personal tools

Sections
You are here: Home / Who 's who

Prof. Dr. Marco Furtner

Head of the Institute
Institute for Entrepreneurship
Associate Professor
Chair of Entrepreneurship and Leadership
Academic Director (of Programme)
MSc in Entrepreneurship
Current Activity
Prof. Dr. Marco Furtner ist Inhaber des Lehrstuhls für Entrepreneurship und Leadership, Institutsleiter Entrepreneurship und Studienleiter für den MSc in Entrepreneurship an der Universität Liechtenstein.

SPRECHSTUNDENTERMINE:
im Sommersemester jeweils Dienstag, 14.00 - 15.00 Uhr
(Büro WA 106, Wachterhaus)
In der vorlesungsfreien Zeit finden keine Sprechstunden statt.

Termine müssen vorab per Mail mit der Assistentin der Institutsleitung, Frau Yvonne Domig vereinbart werden.
Education
2018 — 2019

Certificate of Advanced Studies (CAS) in Corporate Finance, Institut für
Banking und Finance, Universität Zürich

2009 — 2012

Habilitation
Self-Leadership: Assoziationen zwischen Self-Leadership, Selbstregulation, Motivation und Leadership, Privatdozent (Venia Docendi), Universität Innsbruck

2009 — 2009

Führung mit Energie und Fokus: Das neue St. Galler Leadership Modell, Seminar an der Executive School of Management, Technology and Law (ES-HSG), Universität St. Gallen (HSG)

2008 — 2011

Executive Master of Business Administration (MBA) in Entrepreneurial Management und Master of Advanced Studies in Business Administration and Engineering (MAS), Institut für Entrepreneurship, Universität Liechtenstein

2008 — 2009

Hochschuldidaktischer Lehrgang: Lehrkompetenz entwickeln und gestalten, Universität Innsbruck

2006 — 2006

Doktoratsstudium der Naturwissenschaften: Psychologie, Universität Innsbruck

2001 — 2006

Diplomstudium Psychologie (Schwerpunkt: Arbeits- und Organisationspsychologie), Universität Innsbruck und Universität Wien

1994 — 1999

Reife- und Diplomprüfung (Matura), Handelsakademie Bregenz

Career
2017

Studienleiter
MSc in Entrepreneurship
Institut für Entrepreneurship, Universität Liechtenstein

2017

Leiter
Institut für Entrepreneurship, Universität Liechtenstein

2017 — 2018

Studienleiter
MBA in Technologie und Innovation
Institut für Entrepreneurship,
Universität Liechtenstein

2017 — 2017

Studiendekan / Vizedekan
Studienbeauftragung und -programmleitung für Bachelor-, Master-, Diplom- und PhD-Dr.-Studium), Fakultät für Psychologie und Sportwissenschaft, Universität Innsbruck

2015 — 2015

Dozent für Self-Leadership, Leadership, Selbstmanagement und Persönlichkeit
Personalentwicklung des Personalamts Graubünden, Chur

2013 — 2017

Assoziierter Professor
Institut für Psychologie, Universität Innsbruck

2013 — 2014

Studienleiter Psychologie
Studienbeauftraung und -programmleitung für Bachelor-, Master-, Diplom- und PhD-Dr-Studium), Universität Innsbruck

2010 — 2012

Assistenzprofessor
Institut für Psychologie, Universität Innsbruck

2008 — 2016

Dozent für Leadership, Organisation und Personalmanagement (Bachelor-, Master-, PhD- und Weiterbildungsstudiengänge)
Institut für Entrepreneurship, Universität Liechtenstein

2007 — 2010

Universitätsassistent / Wissenschaftlicher Mitarbeiter (Postdoc)
Institut für Psychologie, Universität Innsbruck

2006 — 2007

Lehrbeauftragter
Institut für Psychologie, Universität Innsbruck

2004 — 2006

Studienassistent
Institut für Psychologie, Universität Innsbruck

Portrait
Unlearning and Forgetting in Organizations
PhD-Thesis, since February 2015

The field of organizational studies offers plenty of research and scholarly debate on organizational learning. However, research efforts examining questions as to how and why organizations lose ... more ...

Leadership in unternehmerischen Organisationseinheiten - Ein kontextorientierter Führungsansatz in einem Multi-Ebenen-Modell
PhD-Thesis, September 2014 until April 2017 (finished)

Leadership is defined as a process of interpersonal influence, taking place in organizations or groups. Influenced are perceptions, attitudes, behavior and performance of individuals or groups in the ... more ...

Distance Leadership - Exploring Distance in the Leader-Follower Relationship
PhD-Thesis, March 2012 until December 2015 (finished)

Due to a rapidly spreading global access to the internet and newly evolving collaboration technologies, companies can now benefit from saving time and costs by having web-based conferences and ... more ...

  • Furtner, M. R., & Sachse, P. (in press). The mindful self-leader: Investigating relations between self-leadership and mindfulness. Social Behavior and Personality (SSCI-IF (2016): 0,548).

    more
  • Maran, T., Sachse, P., & Furtner, M. (in press). Acute stress impairs context processing. Reduced sensitivity for context information during negative arousal states. Social Behavior and Personality (SSCI-IF (2016): 0,548).

    more
  • Baldegger, U., Schroeder, S., & Furtner, M. R. (2017). The self-loving entrepreneur: Dual narcissism and entrepreneurial intention. International Journal of Entrepreneurial Venturing, 9(4), 373-391. (VHB: B)

    more
  • Furtner. M., & Sachse, P. (2017). Selbstregulation und Führungsverhalten. Beziehungen zwischen Formen der Selbstregulation, transformationaler, transaktionaler und Laissez-faire-Führung. Wirtschaftspsychologie(1), 30-40.

    more
  • Sampl, J., Maran, T., & Furtner, M. R. (2017). A Randomized Controlled Pilot Intervention Study of a Mindfulness-Based Self-Leadership Training (MBSLT) on Stress and Performance. Mindfulness, 8(5), 1393-1407 (IF (2016): 3,015).

    more
  • Maran, T., Sachse, P., Martini, M., & Furtner, M. R. (2017). Benefits of a hungry mind: When hungry, exposure to food facilitates proactive interference resolution. Appetite, 108, 343-352 (SCI-IF (2016): 3,403).

    more
  • Sachse, P., Beermann, U., Martini, M., Maran, T., Domeier, M., & Furtner, M. R. (2017). "The world is upside down" - The Innsbruck Goggle Experiments of Theodor Erismann (1883-1961) and Ivo Kohler (1915-1985). Cortex, 92, 222-232 (SCI-IF (2016): 4,279).

    more
  • Maran, T., Sachse, P., Martini, M., Weber, B., Pinggera, J., & Furtner, M. (2017). Lost in time and space: states of high arousal disrupt implicit acquisition of spatial and sequential context information. Frontiers in Behavioral Neuroscience, 11, No. 206 (SCI-IF (2016): 3,104).

    more
  • Martini, M., Pinggera, J., Neurauter, M., Sachse, P., Furtner, M., & Weber, B. (2016). The impact of working memory and the 'process of process modelling' on model quality: Investigating experienced versus inexperienced modellers. Scientific Reports, 6, No. 25561 (SCI-IF: 2016): 4,259).

    more
  • Spitzer, M. W., & Furtner, M. R. (2016). Being physically active versus watching physical activity - Effects on inhibitory control. Trends in Neuroscience and Education, 5(1), 30-33.

    more
  • Martini M., P., Neurauter, M., Furtner, M., & Weber, B. (2016). Corringendum: The impact of working memory and the 'process of process modelling' on model quality: Investigating experienced versus inexperienced modellers. Scientific Reports, 6, No. 28721 (SCI-IF: 2016): 4,259).

    more
  • Furtner, M. R., Rauthmann, J. F., & Sachse, P. (2015). Unique self-leadership: A bifactor model approach. Leadership, 11(1), 105-125 (SSCI-IF (2015): 1,167).

    more
  • Lucke, G. A., & Furtner, M. R. (2015). Soldiers lead themselves to more success: a self-leadership intervention study. Military Psychology, 27(5), 311-324 (SSCI-IF (2015): 0,549).

    more
  • Maran, T., Sachse, P., & Furtner, M. R. (2015). From specificity to sensitivity: affective states modulate visual working memory for emotional expressive faces. Frontiers in Psychology, 6, Article 1297 (SSCI-IF (2015): 2,463).

    more
  • Martini, M., Furtner, M., Maran, T., & Sachse, P. (2015). Information maintenance in working memory: an integrated presentation of cognitive and neural concepts. Frontiers in Systems Neuroscience, 9, No. 104.

    more
  • Martini, M., Sachse, P., Furtner, M., & Gaschler, R. (2015). Why should working memory be related to incidentally learned sequence structures? Cortex, 64, 407-410 (SCI-IF (2015): 4,314).

    more
  • Nitzschner, M. M., Nagler, U. K., Rauthmann, J. F., Steger, A., & Furtner, M. (2015). The role of personality in advertising perception: An eye-tracking study. Psychologie des Alltagshandelns / Psychology of Everyday Activity, 8(1), 10-17.

    more
  • Nagler, U. K., Reiter, K. J., Furtner, M. R., & Rauthmann, J. F. (2015). Corrigendum to "Is there a "dark intelligence"? Emotional intelligence is used by dark personalities to emotionally manipulate others". Personality and Individual Differences, 76, 232 (SSCI-IF (2015): 1,946).

    more
  • Nagler, U. K., Reiter, K. J., Furtner, M., & Rauthmann, J. F. (2014). Is there a "dark intelligence"? Emotional intelligence is used by dark personalities to emotionally manipulate others. Personality and Individual Differences, 65, 47-52 (SSCI-IF (2014): 1,951).

    more
  • Furtner, M., Baldegger, U., & Rauthmann, J. (2013). Leading yourself and leading others: Linking self-leadership to transformational, transactional, and laissez-faire leadership. European Journal of Work & Organizational Psychology, 22(4), 436-449. (ABDC: B; ABS: 3; ISI: 3.159; VHB: B)

    more
  • Furtner, M., & Rauthmann, J. F. (2013). How self-leaders are perceived on the Big Five. Psychologie des Alltagshandelns / Psychology of Everyday Activity, 6(1), 52-65.

    more
  • Martini, M., Furtner, M., & Sachse, P. (2013). Working memory and its relation to deterministic sequence learning. PLOS One, 8(2), e56166 (SCI-IF (2013): 3,534).

    more
  • Furtner, M. (2012). Wie beeinflussen Motive das Führungsverhalten? Psychologie des Alltagshandelns / Psychology of Everyday Activity, 5(2), 52-65.

    more
  • Furtner, M., Hiller, L. N., Martini, M., & Sachse, P. (2012). Self-leadership, motivation to lead, transformational leadership and superleadership: A key to organizational success in the 21st century. International Journal of Business and Management Tomorrow, 2(7), 1-8.

    more
  • Furtner, M., Sachse, P., & Exenberger, S. (2012). Learn to influence yourself: Full range self-leadership training. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 38(2), 294-304.

    more
  • Rauthmann, J. F., Seubert, C. T., Sachse, P., & Furtner, M. (2012). Eyes as windows to the soul: Gazing behavior is related to personality. Journal of Research in Personality, 46(2), 147-156 (SSCI-IF (2012): 2,000).

    more
  • Burtscher, J., Furtner, M., Sachse, P., & Burtscher, M. (2011). Validation of a German version of the Sport Motivation Scale (SMS) and motivation analysis in competitive mountain runners. Perceptual and Motor Skills, 112(3), 807-820 (SSCI-IF (2011): 0,487).

    more
  • Furtner, M., & Rauthmann, J. F. (2011). The role of need for achievement in self-leadership: Differential associations with hope for success and fear of failure. African Journal of Business Management, 5(20), 8368-8375.

    more
  • Furtner, M., Rauthmann, J. F., & Sachse, P. (2011). Investigating word class effects in first and second languages. Perceptual and Motor Skills, 113(1), 87-97 (SCSCI-IF (2011): 0,487).

    more
  • Furtner, M., Rauthmann J. F., & Sachse, P. (2011). The self-loving self-leader: An examination of the relationship between self-leadership and the Dark Triad. Social Behavior and Personality, 39(3), 369-379 (SSCI-IF (2011): 0,307).

    more
  • Furtner, M., & Sachse, P. (2011). Self-Leadership Training - Wirksamkeitsprüfung mit qualitativ-quantitativer Methodenkombination. Wirtschaftspsychologie, 2, 102-112.

    more
  • Martini, M., Furtner, M., & Sachse, P. (2011). Eye movements during mental rotation of non-mirrored and mirrored three-dimensional abstract objects. Perceptual and Motor Skills, 112(3), 829-837 (SSCI-IF (2011): 0,487).

    more
  • Furtner, M. (2010). Transformationales (Self-)Leadership: Self-Leadership und Transformationale Führung. Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship, 58(4), 289-306. (VHB: C)

    more
  • Furtner, M., & Rauthmann, J. F. (2010). Relations between self-leadership and scores on the Big Five. Psychological Reports, 107(2), 339-353 (SSCI-IF (2010): 0,439).

    more
  • Furtner, M., Rauthmann, J. F., & Sachse, P. (2010). The socioemotionally intelligent self-leader: Examining relations between Self-leadership and socioemotional intelligence. Social Behavior and Personality, 38(9), 1 (SSCI-IF (2010): 0,256)191-1196.

    more
  • Furtner, M., Rauthmann, J. F., & Sachse, P. (2009). Nomen est omen: Investigating the dominance of nouns in word comprehension with eye movement analyses. Advances in Cognitive Psychology, 5, 91-104.

    more
  • Furtner, M., & Sachse, P. (2008). Sprache und Lernen - Welche Wortart trägt entscheidend zur Verbesserung des Textverständnisses bei? Eine experimentelle Studie mittels Blickbewegungsanalyse. Moderne Sprachen, 52(2), 133-158.

    more
  • Furtner, M. (2018). Self-Leadership Praxis und Anwendung. Wiesbaden: Springer Gabler.

    more
  • Furtner, M. (2017). Dark Leadership. Narzisstische, machiavellistische unund psychopathische Führung. Wiesbaden: Springer Gabler.

    more
  • Furtner, M. (2017). Dynamische Mitarbeiterführung. Achtsam und flexibel Führungssituationen meistern. Wiesbaden: Springer Gabler.

    more
  • Furtner, M. (2017). Empowering Leadership. Mit selbstverantwortlichen Mitarbeitern zu Innovation und Spitzenleistungen. Wiesbaden: Springer Gabler.

    more
  • Furtner, M. (2017). Self-Leadership Basics. Wiesbaden: Springer Gabler.

    more
  • Furtner, M., & Baldegger U. (2016). Self-Leadership und Führung - Theorien, Modelle und praktische Umsetzung ( 2 ed.). Wiesbaden: Springer Gabler.

    more
  • Furtner, M. (2016). Effektivität der transformationalen Führung: Helden, Visionen und Charisma. Wiesbaden: Springer Gabler.

    more
  • Furtner, M. (2016). Selbstmanagement und Selbstführung - Eine Geschichte über Erfolg und Glück - mit praktischen Übungen. Innsbruck: Studia Universitätsverlag.

    more
  • Furtner, M., & Baldegger, U. (2013). Self-Leadership und Führung - Theorien, Modelle und praktische Umsetzung. Wiesbaden: Springer Gabler.

    more
  • Furtner, M. (2012). Self-Leadership. Assoziationen zwischen Self-Leadership, Selbstregulation, Motivation und Leadership. Lengerich: Pabst Science Publishers.

    more
  • P. Sachse & M. Furtner (Eds.). (2016). Kognitive Prozesse: Beiträge zur Psychologie der Informationsverarbeitung. (3rd ed.). Münster, Hamburg, Berlin, Wien, London, Zürich: LIT-Verlag.

    more
  • P. Sachse & M. Furtner (Eds.). (2012). Kognitive Prozesse: Beiträge zur Psychologie der Informationsverarbeitung (2nd ed.). Münster [u.a.]: LIT-Verlag.

    more
  • P. Sachse & M. Furtner (Eds.). (2010). Kognitive Prozesse. Beiträge zur Psychologie der Informationsverarbeitung (1st ed.). Münster, Hamburg, Berlin, Wien, London, Zürich: LIT-Verlag.

    more
  • Furtner, M., Maran, T., & Rauthmann, J. F. (2017). Dark Leadeship: The role of leaders' Dark Triad personality traits. In M. G. Clark & C. W. Gruber (Eds.), Leader Development Deconstructed (pp. 75-99). Cham: Springer International Publishing.

    more
  • Furtner, M., Maran, T., & Sachse, P. (2017). Self-Leadership: Essenzielle Basis für Empowering und Shared Leadership. In L. Truniger (Ed.), Führen in Hochschulen: Anregungen und Reflexionen aus Wissenschaft und Praxis (pp. 133-152). Wiesbaden: Springer Gabler.

    more
  • Furtner, M., Kainz, G., & Bänninger-Huber, E. (2016). Die Qualität der therapeutischen Beziehung: Zeitreihenanalysen von HAQ-Daten bei psychoanalytischen Langzeitpsychotherapien. In E. Bänninger-Huber & S. Monsberger (Eds.), Prozesse der Emotionsregulierung in psychoanalytischen Langzeittherapien: Mikroanalytische Untersuchungen zur therapeutischen Beziehungsgestaltung. Innsbruck: Innsbruck University Press (IUP).

    more
  • Furtner, M., & Sachse, P. (2016). Verbesserung des Wortverständnisses bei einem fremdsprachigen Text mittels jumbled word reading - "Gbit es enein scpahrchlien Tnrsefafrfeekt bei Worttraen?". In P. Sachse & M. Furtner (Eds.), Kognitive Prozesse: Beiträge zur Psychologie der Informationsverarbeitung (3rd completely revised edition ed., pp. 187-202). Münster [u.a.]: LIT-Verlag.

    more
  • Martini, M., Furtner, M., & Sachse, P. (2016). Verarbeitung abstrakter dreidimensionaler Rotationsobjekte. In P. Sachse & M. Furtner (Eds.), Kognitive Prozesse: Beiträge zur Psychologie der Informationsverarbeitung (3rd completely revised edition ed., pp. 11-26). Münster [u.a.]: LIT-Verlag.

    more
  • Nagler, U. K., Manske, P., Sachse, P., Nitzschner, M. M., Martini, M., & Furtner, M. (2016). Investigating relevant cognitive abilities in the Velocity-Obstacle-Based Display for Collision Avoidance. In G. di Bucchianico, A. Vallicelli, N. A. Stanton & S. J. Landry (Eds.), Human Factors in Transportation: Social and Technological Evolution Across Maritime, Road, Rail, and Aviation Domains. (pp. 385-398). Boca Raton [u.a.]: CRC Press (Industrial and Sysstems Engineering Series).

    more
  • Sachse, P., & Furtner, M. (2016). Kognitive Prozesse - Eine Annotation. In P. Sachse & M. Furtner (Eds.), Kognitive Prozesse: Beiträge zur Psychologie der Informationsverarbeitung (3rd completely revised edition ed., pp. 7-10). Münster [u.a.]: LIT-Verlag.

    more
  • Weber, B., Pinggera, J., Neurauter, M., Zugal, S., Martini, M., Furtner, M. R., Sachse, P., & Schnitzer, D. (2016). Fixation Patterns During Process Model Creation: Initial Steps Toward Neuro-Adaptive Process Modeling Environments. In Proceedings of the 49th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS-49) (pp. 600-609). Piscataway, NJ: Instiute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) (VHB C).

    more
  • Neurauter, M., Pinggera, J., Martini, M., Burattin, A., Furtner, M., Sachse, P., & Weber, B. (2015). The influence of cognitive abilities and cognitive load on Business Process Models and their creation. In F. D. Davis, R. Riedl, J. vom Brocke, P.-M. Leger & A. B. Randolph (Eds.), Information Systems and Neuroscience. Gmunden Retreat on NeuroIS 2015. (pp. 129-136). Cham: Springer International Publishing.

    more
  • Weber, B., Neurauter, M., Pinggera, J., Zuggal, S., Furtner, M., Martini, M., & Sachse, P. (2015). Measuring cognitive load during process model creation. In F. D. Davis, R. Riedl, J. vom Brocke, O.-M. Leger & A. B. Randolph (Eds.), Information Systems and Neuroscience. Gmunden Retreat on NeuroIS 2015. (pp. 129-136). Cham: Springer International Publishing.

    more
  • Sachse, P., Martini, M., Pinggera, J., Weber, B., Reiter, K., & Furtner, M. (2014). Das Arbeitsgedächtnis als "Nadelöhr" des Denkens. In P. Sachse & E. Ulich (Eds.), Psychologie menschlichen Handelns: Wissen & Denken - Wollen & Tun.. Lengerich [u.a.]: Pabst Science Publishers.

    more
  • Furtner, M., & Hiller L. (2013). Self-leadership, self-regulation and emotion regulation: Is there a common regulatory core? In C. Mohiyeddini, M. Eysenck & S. Bauer (Eds.), Handbook of Psychology of Emotions: Recent Theoretical Perspectives and Novel Empirical Findings (pp. 407-428). Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers.

    more
  • Furtner, M., Riedmüller, K., Baldegger, U., & Zäch, S. (2012). Superleadership: Stufen zur erfolgreichen Selbst- und Mitarbeiterführung in der Organisation des 21. Jahrhunderts. In J. Smettan (Ed.), Erfolg durch Kompetenz: Best Practice in der Wirtschaftspsychologie. (pp. 66-76). Bonn: Deutscher Psychologen Verlag.

    more
  • Riedmüller, K., & Furtner, M. (2012). Self-Leadership: Das Erfolgsrezept der Führungskraft. In J. Smettan (Ed.), Erfolg durch Kompetenz: Best Practice in der Wirtschaftspsychologie (pp. 66-76). Bonn: Deutscher Psychologen Verlag.

    more
  • Sachse, P., & Furtner, M. (2011). Visuelle Wahrnehmung - Grundlagen, Phänomene, Erklärungen. In T. Hug & A. Kriwak (Eds.), Visuelle Kompetenz. Beiträge des interfakultären Forums (pp. 87-101). Innsbruck: Innsbruck University Press (IUP).

    more
  • Furtner, M. (2010). Self-Leadership und transformationale Führung: Schlüssel zum unternehmerischen Erfolg? In C. Marxt, S. Kraus & D. & Müller (Eds.), Entrepreneurial Management - Festschrift zum 60. Geb. von Urs Baldegger (pp. 63-78). Stuttgart: Ibidem.

    more
  • Furtner, M., & Sachse P. (2010). Verbesserung des Wortverständnisses bei einem fremdsprachigen Text mittels Jumbled Word Reading - Gbit es enein scpahrchlien Tnrsefafrfeekt bei Worttraen? In P. Sachse & M. Furtner (Eds.), Kognitive Prozesse: Beiträge zur Psychologie der Informationsverarbeitung (1st ed., pp. 145-159). Münster [u.a.]: LIT-Verlag.

    more
  • Martini, M., Furtner, M., & Sachse, P. (2010). Verarbeitung abstrakter dreidimensionaler Rotationsobjekte. In P. Sachse & M. Furtner (Eds.), Kognitive Prozesse: Beiträge zur Psychologie der Informationsverarbeitung (1st ed., pp. 11-26). Münster [u.a.]: LIT-Verlag.

    more
  • Mügge, D. O., Furtner, M., Imhof, K., & Soussi, C. (2010). Die Messung der Informationsverarbeitungsgeschwindigkeit mittels Blickbewegungen mit und ohne motorischer Unterstützung der Hand. In P. Sachse & M. Furtner (Eds.), Kognitive Prozesse: Beiträge zur Psychologie der Informationsverarbeitung (pp. 27-51). Münster [u.a.]: LIT-Verlag.

    more
  • Sachse, P., & Furtner, M. (2010). Kognitive Prozesse - Eine Annotation. In P. Sachse & M. Furtner (Eds.), Kognitive Prozesse: Beiträge zur Psychologie der Informationsverarbeitung (pp. 7-9). Münster [u.a.]: LIT-Verlag.

    more
  • Sachse, P., & Furtner, M. (2009). Embodied knowledge in design. In K. Leidlmair (Ed.), After Cognitivism - A reassessment of cognitive science and philosophy (pp. 163-179). Wien [u.a.]: Springer.

    more
  • Furtner, M. R., & Maran, T. (2015, ). Selbstführung als Grundlage für Mitarbeiterführung: Self-Leader führen besser. Personaführung, 18-26.

    more
  • Furtner, M., & Baldegger, U. (2013, ). Führen kann nur, wer sich selbst führt. IO Management - Das Schweizer Magazin für Wissenstransfer und Führungskräfte, März/April, 7-11.

    more
  • Furtner, M., & Baldegger, U. (2013, ). Führen fängt bei sich selber an: Self-Leadership als Erfolgsrezept. Magzin Unternehmertag 2013.

    more