3606682: C12_International Marketing - Vorlesung

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Semester:WS 13/14
Art:Vorlesung
Sprache:Englisch
Plansemester:5
Lektionen / Semester:45.0 L / 34.0 h
Selbststudium:86.0 h

Modulleitung/Dozierende

Studiengang

Bachelorstudiengang Betriebswirtschaftslehre (01.10.2008)
Bachelorstudiengang Betriebswirtschaftslehre (01.09.2012)

Beschreibung

Introduction to International Marketing: basics and characteristics of international marketing, political roles, cultural and economic environments, international market research, development, implementation and coordination of international marketing programs.

Kompetenzen

  • Should deeper understand various aspects of international marketing and evaluate different marketing approaches
  • Further development of scientific understanding
  • Tolerance, empathy, active listening, team capabilities, curiosity
  • Initiative, curiosity, reflection

Lehrmethoden

Discussion, Reflection

Literatur

Keegan, W. J. and Green, M. C. (2013) Global Marketing, 7th ed., Boston: Pearson.

Termine

DatumZeitRaum
16.09.201308:15 - 10:45H3
23.09.201308:15 - 10:45H3
30.09.201308:15 - 10:45H3
07.10.201308:15 - 10:45H3
14.10.201308:15 - 10:45H3
21.10.201308:15 - 10:45H3
28.10.201308:15 - 10:45H3
04.11.201308:15 - 10:45H3
11.11.201308:15 - 10:45H3
18.11.201308:15 - 10:45H3
25.11.201308:15 - 10:45H3
02.12.201308:15 - 10:45H3
09.12.201308:15 - 10:45H3
16.12.201308:15 - 10:45H3

Prüfungen

  • PWW-BA-12_International Marketing - VO (WS 13/14, bewertet)
  • PWW-BA-12_International Marketing - VO (SS 14, bewertet)